Waterschap Hunze & Aa's thesaurus

VOORKEURSTERM
registratie  
DEFINITIE
  • Een voortdurend bijgehouden bestand van gegevens over personen of zaken. De gegevens zijn afgeleid uit bescheiden zoals opgenomen in een register. Een registratie bevat (een deel van de) gegevens uit documenten.
HEEFT BOVENLIGGEND BEGRIP
IS GERELATEERD AAN
ALTERNATIEVE TERM
  • register
  • registers
  • registraties
TOELICHTING
  • Dit zijn systematische en meestal in een informatiesysteem opgeslagen beschrijvingen van instanties van concepten. Document waarin behaalde resultaten kenbaar zijn gemaakt of waarin het bewijs wordt geleverd van uitgevoerde activiteiten. Dynamische management product waarin informatie over de projectvoortgang wordt bijgehouden. Document waarin gegevens over personen of zaken worden vastgelegd of bijgehouden (bron: NEN 2084)
    Document waarin gegevens over personen of zaken worden vastgelegd of bijgehouden (bron: Objecttypenbibliotheek Rijkswaterstaat (NL))
    Formele gegevensverzameling die door de Projectmanager wordt gemanaged en waarvoor overeenstemming met de Stuurgroep nodig is wat betreft hun format, samenstelling en gebruik. PRINCE2 kent drie registers: Issueregister, Risicoregister en Kwaliteitsregister. (bron: PRINCE2 - Glossary of Terms English - Dutch)

    Op nationaal niveau geïdentificeerde en erkende gegevensverzameling. (Bron: NEN 3610:2011 / ArchiXL)
URI
https://begrippen.hunzeenaas.nl/id/begrip/Id-f2a26133-82d5-4582-84a5-4fde8d02f051
Download dit concept: